ماورای بنفش
درباره وبلاگ


ای آنکه از تبار پاکانی، به وطنت ایران افتخار میکنی ، و این درست است ... اما آیا آنگونه خواهی بود و خواهی زیست که کشورت نیز به وجودت افتخار کند ... تاکنون در این راه چه کرده ای ؟ ای آنکه از تبار پاکانی ...

پيوندها
بهارآرامش
بمب خلاقیت
نسیم حرفه
جی پی اس ردیاب ماشین
ال ای دی هدلایت زنون led
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماورای بنفش و آدرس mavarayebanafsh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 47089
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
نادیا
مریم ش
سارا

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
چهار شنبه 12 آذر 1398برچسب:, :: 22:18 :: نويسنده : نادیا

به هر بهانه آمدی خوش آمدی/چه مهربانه آمدی خوش آمدي

 شهاب من توان دوره اش نبود/ که ثقل وقوه آمدی خوش آمدی   

مراد دل ازتو رسیدن مژده ای/مرادومژده آمدی خوش آمدی

مراکجاخبرکه زینتی کنم /کنون چه زيباآمدي خوش آمدی

گدای دل به سکه ای بسنده بود/چه پرخزانه آمدی خوش آمدی

چه نامه هاسپردمت به باد صبح/جواب نامه آمدی خوش آمدی

مراهراس بی توبودنت بکشت 

خوش!خوش!خوش آمدي

 

                                                                         

         بااحترام:اعضای گروه ماورای بنفش

                                     

 

 
شنبه 11 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 9:0 :: نويسنده : نادیا

 اکواریوم گیاهی

 

 

تهیه :سارا



ادامه مطلب ...
 
شنبه 11 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 8:52 :: نويسنده : نادیا

 گرمایش زمین چیست و چگونه می‌توان آن را کنترل کرد

خشک سالی، گرما، توفان و گرد و خاک. از ابتدای قرن ۲۱ دمای متوسط زمین ۰.۸ درجه افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در صد سال آینده زمین بین ۱ تا ۶.۵ درجه گرم‌تر شود. بنا بر گزارش ناسا ۹۷ درصد از دانشمندان علم هواشناسی بر این موضوع توافق دارند که گرم شدن کره‌ی زمین یک پدیده‌ی طبیعی نیست بلکه بر اثر فعالیت‌های انسان به وجود آمده است

 

تهیه:سارا

 

 



ادامه مطلب ...
 
جمعه 20 فروردين 1395برچسب:, :: 20:27 :: نويسنده : نادیا

ارتباطات در سازمان

ارتباطات در سازمان عبارت است از: انتقال اطلاعات و دستورها و بررسی بازخورد هر يک از آن ها، به منظور انجام وظيفه برای رسيدن به اهداف و مأموريت های سازمان.

ارتباطات در سازمان، همانند نظام جريان خون در بدن موجود زنده، نقشی فعّال دارد. چنان چه به هر دليلی در اين نظام نارسايی به وجود آيد يا به نحوی ارتباط قطع شود، پی آمد آن زوال يا متلاشی شدن سازمان خواهد بود.

از نظری ديگر، نظام ارتباطات، در ايجاد هماهنگی، تصميم گيری، هدايت و رهبری، نظارت و کنترل و ساير وظايف مدير در اداره ی امور، نقش مؤثری دارد.

ارتباطات سازمانی به دو گونه ی کلی رسمی و غير رسمی برقرار می گردد.

نوع اول، ارتباطات غير رسمی  معمولاً کارکنان در زمان کاری در سازمان و يا خارج از محيط کار با يکديگر برخوردها و تماس هايی دارند. اين برخوردها ممکن است عادی، دوستانه و يا غير دوستانه باشد. گرچه اين نوع ارتباط، غير رسمی محسوب می شود اما تأثير فراوانی در ارتباطات رسمی سازمان دارد.

نوع دوم، ارتباطات رسمی  اين گونه ارتباطات در راستای انجام کار و وظايف سازمان برقرار می گردد و بدون شک، ارتباطی با دوستی ها ندارد و صرفاً اجرای وظايف و مأموريت های سازمان را به عهده دارد.

گونه های ارتباط رسمی در سازمان

گونه های ارتباط در سازمان به دو گروه عمده تقسيم می شوند: ارتباطات عمودی و ارتباطات افقی.

ارتباطات عمودی: اين نوع ارتباط به دو شکل در سازمان جريان می يابد:

شکل اول ارتباط از بالا به پايين سازمان است، که معمولاً به صورت دستور ارسال می شود.

شکل دوم ارتباط از پايين به بالاست؛ که به شکل گزارش برقرار می گردد.

دستور و گزارش: اين دو، هم زمان با تشکل سازمان ها به طور رسمی رايج شده و حتی می توان گفت قبل از آن، يعنی در سازمان های اوليه نيز، وجود داشته است. دستور و گزارش وقتی می تواند مبنا و پايه ی کار قرار گيرد که به صورت مکتوب ابلاغ شود.

ارتباطات افقی: ارتباط افقی، به گونه ای ديگر از ارتباطات سازمانی اطلاق می شود که بين دو واحد يا بين واحدهايی که به نحوی از انجام عمليات آن ها با يکديگر هم بستگی نزديک دارند، برقرار می گردد. ارتباط افقی يا مستقيم در سطوح مختلف سازمان و به منظور سرعت بخشيدن به کارها، ايجادهماهنگی، تبادل اطلاعات و اجرای امور برقرار می شود. اين گونه ارتباطات ممکن است در داخل يک سازمان و يا بين دو سازمان برقرار گردند: در حالت اول، ارتباط داخلی و در حالت دوم، ارتباط خارجی ناميده می شوند

 

برای ايجاد ارتباط افقی در سازمان از انواع نوشته های اداری، همانند: نامه، بخش نامه، آيين نامه و ... استفاده می شود. بدون شک، ارتباطات عمودی نيز به صورت مکتوب جريان می يابد. ملاحظه می شود که؛ به منظور برقراری ارتباط رسمی در سازمان فقط می توان از نوشته، تحت عنوان مکاتبات اداری  بهره گرفت. اگر ادعا نماييم که در زمان حال، يکی از وسايل ايجاد ارتباطات رسمی در سازمان های کشورمان نوشته است، سخنی به گزاف نگفته ايم.

 منبع:کلاله

 
جمعه 20 فروردين 1395برچسب:, :: 20:22 :: نويسنده : نادیا

مطالب کمک درسی جهت تدریس پودمان امور اداری و مالی کاروفناوری هشتم

اهميت و نقش نوشته های اداری

می دانيم برای اجرای امور سازمان ها، گونه هايی از نوشته ، از قبيل نامه، يادداشت، گزارش، پی نوشت، صورت جلسه، دستورالعمل و ... در جريان کارهای روزمره ی اداری قرار دارد.هر کدام از اين نوشته ها به فراخور، ايفاگر نقشی حساس بوده و هستند و هر يک نيز از اهميت ويژه ای برخوردارند.

به طور کلی می توان گفت نقش نوشته های اداری در جريان امور، به موفقيت يا شکست سازمان بستگیِ تام دارد. به همين دليل دامنه ی بحث، گسترده و با اهميت ويژه است. از اين رو، به منظور سهولت اهميت و نقش مکاتبات در اداره ی امور را ابتدا برمی شماريم و سپس توضيح می دهيم:

اجرای امور جاری؛

آثار مالی؛

آثار حقوقی؛

راهنمايی آيندگان در مطالعه و ادامه ی جريان کارها؛

تاريخ و قضاوت ها؛

مستند ساختن امور.

 

اجرای امور جاری: برای اجرای کارهای اداری، معمولاً از نامه استفاده می شود. به کوتاه سخن می توان گفت هيچ کاری بدون نامه در سازمان نمی تواند به صورت رسمی صورت بگيرد. زيرا ارباب رجوع بايد جهت اجرای کار خود تقاضای کتبی ارائه دهند. هم چنين، واحدهای سازمانی بايد يکديگر را از جريان امر به وسيله ی نامه مطلع نمايند و نتيجه ی کار را کتباً به واحد ديگر اعلام کنند. به همين ترتيب، بين وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی آن چه ايجاد هماهنگی می کند نوشته های اداری است. به اختصار می توان گفت آغاز و انجام امور در سازما ن ها به وسيله ی نوشته شروع و پايان می يابد

آثار مالی: می دانيم که زندگی سازمان ها، اعم از سازمان های دولتی، خصوصی، هم چنين واحدهای کوچک و حتی افراد، به امور مالی آن ها منوط و مربوط است. بنابراين، نوشته های سازمانی هنگامی که به امور مالی بپردازد، اهميت ديگری خواهد داشت.

از ديدگاه ديگر، هيچ خرجی نمی تواند بدون دستور کتبی مقام صلاحيت دار صورت بگيرد. اگر هم شفاهی دستور پرداخت داده شود به منظور سرعت عمل است و متعاقباً بايد آن پرداخت به صورت کتبی مورد تأييد قرار بگيرد. بنابراين، تمام نوشته هايی که در بردارنده ی يک يا دو پيام درباره ی امور مالی اند بايد سال ها حفظ شوند و به دادگاه ها و مراجع ديگر و حسابرسان ارائه گردد.

آثار حقوقی: نامه هايی که برای اجرای امور مختلف در ادارات و سازمان ها تهيه و مبادله می گردند، سند هايی از طرف سازمان يا مقام صادر کننده ی نامه تلقی می شوند، که برای اشخاص ثالث، اعم از حقيقی يا حقوقی، الزام و تعهد ايجاد می کند.

 

 

دامه ی جريان کارها: لازمه ی تصميم گيری در اجرای امور، اشراف و حصول اطلاع از سوابق مربوط به آن است. بدين ترتيب که کليه ی اقدامات گذشته مورد بررسی و تجزيه و تحليل قرار می گيرند تا چنان چه راهی که گذشتگان رفته اند درست و منطقی باشد، همان راه ادامه يابد و چنان چه به تغيير و تطبيق آن با زمان و مکان نياز باشد، تغييرات لازم در آن به عمل آيد. اطلاع از موفقيت يا شکست کارهای انجام شده، باعث می شود که به ميزان قابل توجهی جلوی ضرر و زيان احتمالی، که در اثر ندانم کاری و بی تجربگی پيش می آيد، گرفته شود و سرانجام با ملاحظه ی همين نامه ها که سند تلقی می شوند می توان امور معوقه را از همان جايی که ناتمام مانده اند ادامه داد و خط مشی اجرايی کار را تعيين کرد يا درباره ی نحوه و چگونگیِ اجرای آن تصميم لازم را اتخاذ کرد.

تاريخ و قضاوت ها: آن چه از ادوار گذشته باقی مانده تاريخ است. تاريخ در حقيقت تجربه هايی است، که از قبل به ما می رسد و آزموده هايی است که ناکامی ها را در بردارد و ما می توانيم آن را به منزله ی درس عبرت در امور خود رعايت نماييم. به همين دليل، تاريخ را همانند چراغ پرنوری دانسته اند که از بالای سر عابر، جاده ی تاريک و مخوف زندگی را روشن می نمايد، تا او بتواند به آسانی طی طريق نمايد. تاريخ صحيح در زمان حال همان است که به صورت نوشته به ما رسيده است.

مستندسازی در امور: مستندسازی، مستندات، سند سازی معادل واژه Documentation است بيان يک مثال ساده ما را به درک بيش تر مطلب راهنمايی می کند. بيماری را در نظر بگيريد که در بيمارستان بستری است. پزشک معالج دستورات خود را در پرونده می نويسد تا پرستاران طبق آن عمل کنند. اگر شيفت پرستاران عوض شود هيچ مشکلی به وجود نخواهد آمد چون پرستاری های بعدی براساس نوشته و دستور پزشک معالج، که در پرونده منعکس شده است، عمل خواهند کرد به اين ترتيب؛ حتی پزشک بعدی نيز می تواند به راحتی به سوابق مريض و معالجات او آگاهی يافته و با اطمينان معالجه را ادامه دهد.

اما اگر دستورات شفاهی بود، اولاً امکان اين را داشت که در تفهيم و انتقال مطلب اشتباهی پيش آيد و يا اين که با عوض شدن شيفت پرستاران، اشتباهات ديگری رخ دهد و حتی بيمار لطمات شديدی ببيند. در مورد اول، که مطالب توسط پزشک در پرونده بيمار نوشته شده است، معمولاً اشتباهی رخ
نمی دهد و اگر هم اشتباهاتی پيش آيد دقيقاً مشخص خواهد شد که پزشک تشخيص دهنده مقصر است و يا پرستار انجام دهنده. اما در مورد دوم که به صورت شفاهی است معمولاً هيچ کس اشتباه را برعهده نمی گيرد.

نگارش و مکتوب نمودن دستورات در پرونده ی معينی را مستند سازی می گويند. اين موضوع در کليه ی موارد، از قبيل خريد، تحويل و تحول، تعمير يک دستگاه، ساختن يک ساختمان و به طور کلی در بيش تر امور صادق است.

مستند سازی در اداره امور به گونه های مختلف انجام می شود. دليل آن هم مشخص است چرا که مسئله ی سند و مستندات آن، پايه و اساس کار سازمان است. مثلاً تصميماتی که در سازمان به وسيله ی مقامات مختلف گرفته می شود، عوارض گوناگونی را در پی دارد. اين عوارض ممکن است اثرات مالی يا حقوقی داشته باشد و در هر مورد تصميم گيرندگان بايد پاسخ گو باشند. به همين دليل
است که اغلب، امور اداری از طريق نوشته مستند می شود.

در اين جا نمونه هايی از مستند سازی اداری ارائه می گردد.

١- تصميمات اتخاذ شده در جلسات اداری در صورت جلسه منعکس و به صورت مستند در می آيد.

٢ - ميزان پيشرفت کار در طرح های مختلف از طريق نوشتن گزارش مستند می گردد.

٣ - گزارش های مکتوبی است که آسيب ها و نکات ضعف و قوّت را نشان می دهند.

٤ - نتيجه ی داوری و قضاوت به وسيله ی حکم مستند می شود و جهت اجرا ابلاغ می گردد.

٥ - مراتب عزل، نصب، ترفيع و انتقال کارکنان در گونه ای از نوشته ی اداری (احکام) مستند می گردد.


منبع:کلاله

 

 
جمعه 20 فروردين 1395برچسب:, :: 20:21 :: نويسنده : نادیا

جواب :

ردیف

پست

شرح شغل

شرایط کار

1

 تحویل دار بانک

انجام عملیات بانکی

پرداخت و دریافت پول

تحویل و نقد کردن چک

تحویل سفته و اوراق بهادار

و   ....................

 

کار روزانه در پشت میز

کار با رایانه و دستگاه پول شمار

ارتباط با مشتری

تراز مالی روزانه

و...................

 

 

2

 کارگزین

انجام امور استخدامی

بررسی پرونده های کارکنان

بررسی غیبت و مرخصی

انجام امور پرسنلی کارکنان

و   ........................

کار روزانه پشت میز

کار با رایانه

ارتباط با کارکنان

ارتباط با اداره مرکزی

و......................

 

 

3

 بایگان

دسته بندی اسناد

بایگانی پرونده ها

آرشیو کردن اسناد و مدارک

و........................

کار روزانه پشت میز

کار با رایانه

ارتباط با کارگزین

و...................

 

 

 

 

 

4

 حسابدار

انجام امور مالی

بررسی صحت اسناد مالی

تایید خرید و صدور چک

دریافت فاکتورها

پرداخت وجوه فاکتورها

پرداخت حقوق کارکنان

پرداخت   وام به کارکنان

و......................

 

کار روزانه پشت میز

کار با رایانه

ارتباط با کارگزین

ارتباط با کارکنان

ارتباط با بانک

ارتباط با اداره بیمه

و.................

 

 

 

 

5

 مستخدم   و سرایدار

نظافت محیط اداری

نگه داری و مراقبت از اموال

پذیرایی از کارکنان اداره

مراقبت از محیط فیزیکی اداره

انجام امورات مختلف خدماتی

و........................

 

ارتباط با کارکنان

کار با وسایل نظافت

کار در آبدارخانه

و.................

منبع:کلاله

 
جمعه 20 فروردين 1395برچسب:, :: 20:14 :: نويسنده : نادیا

تعریف سازمان

این موضوع که باید سازمان را به عنوان نوعی فرهنگ به حساب آورد یعنی سیستمی که اعضای آن استنباط مشترکی از سازمان دارند یک پدیدۀ نسبتاً تازه است. در گذشته تصور بر این بود که سازمان یک وسیله یا ابزاری منطقی است که می توان با استفاده از آن یک گروه از افراد را کنترل و کارهای آنها را هماهنگ کرد. این سازمان دارای سطوح عمودی، دوایر، سلسله مراتب اختیارات و از این قبیل ویژگیها بودند. ولی واقعیت این است که یک سازمان بیش از اینهاست و مانند یک فرد دارای شخصیت است.

هنگامی که یک سازمان به صورت یک نهاد درمی آید دارای نوعی حیات و زندگی می شود که با زندگی اعضای آن متفاوت است و به خودی خود دارای ارزش می شود. از این رو هنگامی که سازمان به صورت یک نهاد درمی آید الگوی خاصی از رفتار مورد قبول همۀ اعضای سازمان قرار خواهد گرفت که در همه جای سازمان به چشم می خورد.

سازمان عبارت است از فرایندهای نظام یافته از روابط متقابل افراد برای دست یافتن به هدفهای معین. این تعریف از پنج عنصر تشکیل شده است:

۱) سازمان همیشه از افراد تشکیل می شود.

۲) این افراد به طریقی با یکدیگر ارتباط دارند و بین آنها روابط متقابل برقرار است.

۳) این روابط متقابل را می توان نظام بخشید.

۴) کلیۀ افراد در سازمان دارای هدفهای مشخصی هستند و بعضی از این هدفها در عملکرد آنها اثر می گذارند. هر فرد انتظار دارد که از طریق همکاری در سازمان به هدفهای شخصی خود نیز نایل شود.

۵ـ این روابط متقابل همچنین نیل به هدفهای مشترک سازمان را میسر می کند و اعضای سازمانها برای دست یافتن به هدفهای فردی، حصول هدفهای مشترک سازمانی را دنبال می کنند. با توجه به تعریف فوق، سازمان چیزی جز روابط متقابل بین افراد نیست و ساختار سازمانی این روابط متقابل را که شامل تعیین نقشها، روابط بین افراد، فعالیتها، سلسله مراتب هدفها و سایر ویژگیهای سازمان است، منعکس می نماید.

اگر به مفهوم سازمان توجه کنیم رابطه ای خاص میان دو مفهوم فرهنگ و سازمان می یابیم.

 

 

مفهوم فرهنگ سازمان

فرهنگ سازمانی موضوعی است که به تازگی در دانش مدیریت و در قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. فرهنگ از دیرباز برای شرح کیفیت زندگی جامعه انسانی به کار برده می شود. ولی دربارۀ فرهنگ سازمانی آنچه مربوط به کار و رفتار مردمان در سازمان است کمتر سخن گفته شده است.

از ترکیب دو واژه فرهنگ و سازمان اندیشه ای تازه پدید آمده است که هیچ یک از آن دو واژه این اندیشه را در بر ندارد. سازمان یک استعاره برای نظم و تربیت است درحالی که عناصر فرهنگ نه منظم هستند و نه با نظم. فرهنگ کمک می کند تا دربارۀ چیزی جدای از مسائل فنی در سازمان سخن گفته شود و باعث می شود نوعی از روان همراه با نوعی رمز و راز پدید آید. بنابراین می توان گفت فرهنگ در یک سازمان مانند شخصیت در یک انسان است.

فرهنگ سازمانی پدیده ای است که در سازمان است و همۀ اعضاء اتفاق نظر دارند که یک دست ناپیدا افراد را در جهت نوعی رفتار نامرئی هدایت می کند. شناخت و درک چیزی که فرهنگ سازمان را می سازد، شیوۀ ایجاد و دوام آن به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم رفتار افراد در سازمان را توجیه کنیم.

 

 

تعریف فرهنگ سازمانی

مقصود از فرهنگ سازمانی، سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود. کریس آرجریس، فرهنگ سازمانی را نظامی زنده می خواند و آن را در قالب رفتاری که مردم در عمل از خود آشکار می سازند، راهی که بر آن پایه به طور واقعی می اندیشند و احساس می کنند و شیوه ای که به طور واقعی با هم رفتار می کنند تعریف می کند.

ادگار شاین نیز فرهنگ سازمانی را این گونه تعریف می کند:

یک الگویی از مفروضات بنیادی است که اعضای گروه برای حل مسائل مربوط به تطابق با محیط خارجی و تکامل داخلی آن را یاد می گیرند و چنان خوب عمل می کند که معتبر شناخته شده، سپس به صورت یک روش صحیح برای درک، اندیشه و احساس کردن در رابطه با حل مسائل سازمان به اعضای جدید آموخته می شود. جیمز پرسی معتقد است که افراد یک سازمان دارای ارزشهای مشترک، عقاید، معیارهای مناسب برای رفتار، زبان مخصوص، رمزها و سایر الگوی فکری و رفتاری هستند و به طور خلاصه، فرهنگ سازمان را الگویی از مقاصد مشترک افراد سازمان تعریف می کند.

به عقیدۀ پژوهشگر دیگری، فرهنگ سازمانی عبارت است از اندیشۀ مشترک اعضای یک سازمان که آنها را از سازمان دیگر متمایز می کند. این پژوهشگر می نویسد، علی رغم اینکه تعریف واحدی از فرهنگ سازمانی وجود ندارد ولی می توان گفت که همۀ افرادی که در این زمینه مطالعه نموده اند همگی توافق دارند که فرهنگ؛

۱) کلی است که از مجموع اجزای آن بیشتر است.

۲) تاریخچه سازمان را منعکس می کند.

۳) به مطالعۀ انسان شناسی مانند رسوم و نهادها مربوط می شود.

۴) توسط گروهی از افراد که یک سازمان را تشکیل داده اند شکل گرفته است.

۵) حرکت آن کند و سخت است.

۶) تغییر آن به سختی صورت می گیرد.

با توجه به تعریف عنوان شده به این نتیجه می رسیم که تقریباً تمامی پژوهشگران از فرهنگ سازمانی به عنوان مجموعه ای از ارزشها، باورها، عقاید، فرضیات و هنجارهای مشترک حاکم بر سازمان یاد می کنند. در واقع فرهنگ سازمانی همان چیزی است که به عنوان یک پدیدۀ درست به اعضای تازه وارد آموزش داده می شود و آن بیانگر بخش نانوشته و محسوس سازمان است.

 

 

ویژگیهای فرهنگ سازمانی

درصورتی که فرهنگ را سیستمی از استنباط مشترک اعضاء نسبت به یک سازمان بدانیم، یک سیستم از مجموعه ای از ویژگیهای اصلی تشکیل شده است که سازمان به آنها ارج می نهد یا برای آنها ارزش قائل است.

۱۰ ویژگی عبارتند از:

۱) خلاقیت فردی: میزان مسئولیت، آزادی عمل و استقلالی که افراد دارند.

۲) ریسک پذیری: میزانی که افراد تشویق می شوند تا ابتکار عمل به خرج دهند، دست به کارهای مخاطره آمیز بزنند و بلندپرازی کنند.

۳) رهبری: میزانی که سازمان هدفها و عملکردهایی را که انتظار می رود انجام شود، مشخص می نماید.

۴) یکپارچگی: میزان یا درجه ای که واحدهای درون سازمان به روش هماهنگ عمل می کنند.

۵) حمایت مدیریت: میزان یا درجه ای که مدیران با زیردستان خود ارتباط را برقرار می کنند، آنها را یاری می دهند و یا از آنها حمایت می کنند.

۶) کنترل: تعداد قوانین و مقررات و میزان سرپرستی مستقیم که مدیران بر رفتار افرادی اعمال می کنند.

۷) هویت: میزان یا درجه ای که افراد، کل سازمان (و نه گروه خاص یا رشته ای که فرد در آن تخصص دارد) را معرف خود می دانند.

۸) سیستم پاداش: میزان یا درجه ای که شیوۀ تخصیص پاداش (یعنی افزایش حقوق و ارتقای مقام) بر اساس شاخصهای عملکرد کارکنان قرار دارد نه بر اساس سابقه، پارتی بازی و از این قبیل شاخصها.

۹) سازش با پدیدۀ تعارض: میزان یا درجه ای که افراد تشویق می شوند با تعارض بسازند و پذیرای انتقادهای آشکار باشند.

۱۰) الگوی ارتباطی: میزان یا درجه ای که ارتباطات سازمانی به سلسله مراتب احتیاجات رسمی محدود می شود.

جیمز پرسی همین ویژگیها را با اندکی تفاوت به شرح زیر بیان می کند:

۱) هویت یا شخصیت افراد

۲) اهمیت کار گروهی

۳) نگرش کارکنان

۴) یکپارچگی

۵) کنترل و سرپرستی

۶) ریسک پذیری

۷) میزان پاداش

۸) میزان تضاد

۹) میزان حمایت و راهنمایی مدیریت

۱۰) نگرش سازمان (در مورد اهداف)

نتایج مطالعاتی که به منظور میزان تعهد کارکنان و تعیین ارزشها عقاید اساسی آنان در برخی از سازمانهای موفق صورت گرفته است، ۱۰ ویژگی فرهنگ سازمانی را با توجه به درجۀ اهمیتشان به شرح ذیل اعلام گردیده است:

۱) عملکرد

۲) صداقت

۳) رقابت

۴) روحیه کار گروهی

۵) روحیه سازمانی

۶) نوآوری

۷) حمایت مدیریت

۸) موفقیتهای فردی

۹) وفاداری

۱۰) سابقه تاریخی سازمان

درصورتی که فرهنگ سازمانی از زاویه این ۱۰ ویژگی مورد توجه قرار گیرد، تصویر کاملی از آن به دست می آید. این تصویر به صورت اساسی درمی آید که منعکس کنندۀ نوع احساسات اعضاء، استنباط مشترک آنان، شیوۀ انجام امور و نوع رفتار آنان است.

 

 
جمعه 20 فروردين 1395برچسب:, :: 20:7 :: نويسنده : نادیا

 
شنبه 17 بهمن 1394برچسب:, :: 8:19 :: نويسنده : نادیا

 امروز خیلی به ما خوش گذشت چون برای اولین بار توی مدرسه آشپزی کردنو تجربه کردیم.

مواد لازم برای درست کردن یک سالاد الویه ی خوشمزه  

سینه ی مرغ به مقدار لازم

خیار شور

تخم مرغ اب پز

سس مایونز

نخود فرنگی و سیبزمینی

فلفل و نمک

همه ی موادو با هم قاطی پاتی می کنیم یکم و خنده ومسخره بازی بهش اضافه کردیم تا خوشمزه تر بشه خخخخخ

برای تزیینش هم با قالب گل زدیم و با خیار شور و نخود فرنگی و سس قرمز خوشلش کردیم

 
جمعه 2 بهمن 1394برچسب:, :: 16:58 :: نويسنده : نادیا

 ای خدای هفت آسمان

ای که عشق توبرایم سایه بان

ای که انسان های توازبرایم مهربان

نگرانم نگران

دل من تنگ برای رفتگان

مرگ  برایم آرام جان

پس از مرگم
تو ای زیبا نگارم
بیا در جمع خوبان بر مزارم

 

مرگ من روزی فرا خواهد رسید در بهاری روشن از امواج نور

در زمستانی غبار آلود و دور یا خزانی خالی از فریاد و شورمرگ من روزی فرا خواهد رسید روزی از این تلخ و شیرین روزها روز پوچی همچو روزان دگر سایه ای ز امروز ها ‚ دیروزها دیدگانم همچو دالانهای تار گونه هایم همچو مرمرهای سرد ناگهان خواب مرا خواهد ربود من تهی خواهم شد از فریاد درد می خزند آرام روی دفترم دستهایم فارغ از افسون شعر یاد می آرم که در دستان من روزگاری شعله میزد خون شعر خاک میخواند مرا هر دم به خویش می رسند از ره که در خاکم نهند آه شاید عاشقانم نیمه شب گل به روی گور غمناکم نهند بعد من ناگه به یکسو می روند پرده های تیره دنیای من چشمهای ناشناسی می خزند روی کاغذها و دفترهای من در اتاق کوچکم پا می نهد بعد من، با یاد من بیگانه ای در بر آینه می ماند به جای تار مویی نقش دستی شانه ای می رهم از خویش و می مانم ز خویش هر چه بر جا مانده ویران می شود روح منچون بادبان قایقی در افقها دور و پنهان میشود می شتابند از پی هم بی شکیب روزها و هفته ها و ماهها چشم تو در انتظار نامه ای خیره میماند به چشم راهها لیک دیگر پیکر سرد مرا می فشارد خاک دامنگیر خاک بی تو دور از ضربه های قلب تو قلب من می پوسد آنجا زیر خاک بعد ها نام مرا باران و باد نرم میشویند از رخسار سنگ گور من گمنام می ماند به راه فارغ از افسانه های نام و ننگ

 
شنبه 26 دی 1394برچسب:, :: 8:8 :: نويسنده : نادیا

 فیلم سازی با "مووی میکر 2" ویندوز ساده و آسان است بشکلی که هر فردی میتواند فیلمهای خانوادگی را در کامپیوتر ادیت نماید و از تماشای آنچه ساخته لذت ببرد. فقط کافیست تا وقت داشته باشید و سناریویی را برای فیلم خود آماده کنید، کلیپهای فیلم را ادیت نمائید، موسیقی را بدان بیافزایید و اولین فیلمتان آماده است، آنرا تماشا کنید. یادتان باشد کامپیوترتان باید سرعت پروسسوری بالای 1.5 گیگاهرتز داشته باشد و هارد درایو با ظرفیت بالاتر از 80 گیگابایت مورد نیاز است و رم کامپیوتر هم هرچه بیشتر باشد بهتر است، لازم به یادآوریست که برنامه مووی میکر ویندوز فقط روی ویندوز اکس پی قابل اجراست.

قبل از آنکه بتوانید از امکانات برنامه Movie Maker ویندوز برای ادیت فیلم استفاده کنید باید فیلمی در کامپیوتر آماده داشته باشید. اگر این فیلم هم اکنون در کامپیوتر شما موجود است لطفا مطلب را از قسمت 2 ادامه دهید اما اگر باید فیلمتان را از بیرون کامپیوتر بدان وارد کنید مطلب را ادامه دهید.
 قسمت 1 - وارد کردن فیلم به داخل کامپیوتر
اگر دوربینتان از نوع قدیمی و آنالوگ VHS است و یا فیلمتان روی نوار ویدئوی VHS قرار دارد برای انتقال فیلم به داخل کامپیوترتان نیاز به یک کارت گرافیکی مبدل آنالوگ به دیجیتال دارید. ساده ترین کار آنست که از یک کارت گرافیکی یا تلویزیونی معمولی با ورودی S-Video استفاده کنید . در اینحالت باید صدای فیلم را از طریق کارت صوتی کامپیوتر، وارد آن کنید.
اگر دوربین سوپر 8 دارید این روش قابل استفاده نیست. میتوانید اول با یک دوربین فیلمبرداری دیجیتالی از آن فیلم بگیرید و سپس آنرا به کامپیوتر منتقل کنید. یعنی با یک پروژکتور آنرا روی پرده پخش نمایید و سپس با دوربین دیجیتالی از آن فیلمبرداری کنید. راه دیگر بهره گیری از مبدلهای دیجیتالی است که به DV Converter Boxes معروف هستند. این ابزار میتوانند فیلمهای آنالوگ شما را به دیجیتال تبدیل کنند و با اتصال فایروایر یا USB آنرا به کامپیوتر منتقل نمایند. هرچه Throughput این باکسها بالاتر باشد کیفیت فیلم انتقالی بهتر خواهد بود. سونی دوربین دیجیتالی بنام DCR-TRV11 دارد که دارای ورودی آنالوگ است و میتوانید از آن برای ورود فیلم آنالوگ و تبدیل آن به دیجیتال استفاده کنید.
استفاده از کارتهای PVR یا Personal Video Recorder امکانات بهتری پیش رویتان قرار میدهد. انواع این کارتها از Nvidia و ATI در بازار موجود است که دارای اتصالات VIVO به معنای ورودی و خروجی ویدیو هستند.
بسته به نمونه ایی که انتخاب کرده و با آن کار میکنید ممکن است کیفیت فیلم خروجی یا نهایی شما معادل VCD یا بالاتر باشد.
اگر دوربین دیجیتال دارید فقط به یک کارت فایروایر نیاز دارید تا داخل کامپیوتر نصب شود و آنگاه باید دوربین را به این کارت وصل کنید تا ترتیب انتقال داده شود.
 قسمت 2 - ادیت فیلم
بقیه کار زیاد سخت نیست باید برنامه Movie Maker ویندوز را اجرا کنید. اگر این برنامه را ندارید میتوانید آنرا از این آدرس دانلود کنید.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx  
حال باید ویدیو را import کنید. برای اینکار File را انتخاب کرده و Import را انتخاب کنید.
فیلم مورد نظر شما وارد مووی میکر میشود و سیستم آنرا بصورت خودکار به چندین کلیپ تقسیم میکند. با دابل کلیک کردن روی هر کلیپ، سیستم آنرا برایتان پخش میکند.
در قسمت پایین صفحه Storyboard قرار دارد. هر کلیپی را که انتخاب کردید گرفته و به Storyboard ببرید. برای اینکار روی هر کلیپ کلیک کنید و سپس آنرا به Storyboard دراگ نمائید. به ترتیب مورد نظرتان اینکار را برای تمام کلیپها انجام دهید.
اگر خواستید ردیف کلیپها را در Storyboard تغییر دهید کافیست آنها را به محل جدید دراگ نمائید.
حال میتوانید هر کلیپ را مطابق سلیقه خود بریده و قسمتهای اضافی را دور بریزید. برای اینکار به قسمت View بروید و انتخاب Storyboard را به Timeline عوض کنید.
سپس روی کلیپی که میخواهید ببرید کلیک کنید. در قسمت نمایش، شاخک حرکت فیلم را گرفته و حرکت دهید تا فیلم شروع به حرکت کند. در نقطه شروع برش، بیایستید. به منوی Clip بروید و روی Set Start Trim point کلیک کنید. حال حرکت شاخک را ادامه دهید تا به قسمت انتهای برش برسید. مجددا از منوی Clip انتخاب Set End Trim point را انجام دهید. حال میتوانید کلیپ بریده شده را تماشا کنید.
اضافه کردن صدا یا موسیقی به فیلم هم آسان است. ابتدا فایل موسیقی را به مووی میکر Import کنید درست مانند فایل فیلم. سپس آنرا به timeline دراگ کنید. فقط هنگام دراگ کردن باید آنرا به ردیف صوتی ببرید.
اگر روی فیلم در تایم لاین کلیک کنید و دکمه Play را بزنید، فیلم با صدای اصلی آن پخش میشود. اگر روی تراک صوتی وارد شده کلیک کنید، موسیقی وارد شده پخش میشود. برای ترکیب این دو باید روی تایم لاین کلیک راست کنید و Select all را انتخاب نمائید. حال فیلم با صدای اصلی و ترکیب موسیقی پخش میشود. برای کم و زیاد کردن صدای فیلم با موسیقی وارد شده، به منوی Edit بروید و انتخاب Audio Levels را انجام دهید. تنظیم را مطابق میلتان روی Audio Track و Video track انجام دهید.
حال همه چیز آماده است. کافیست تا فیلم را ذخیره کنید. روی منوی File بروید و انتخاب Save Movie را انجام دهید. حال باید کیفیت فیلم خروجی را تعریف کرده و منتظر بنشینید تا کار تمام شود. فیلم حاضر شده با برنامه مدیا پلییر ویندوز قابل پخش است.
با برنامه هایی که میتوانند روی CD بنویسند مانند Nero میتوانید این فیلم را تبدیل به VCD کرده و آنرا در هر تلویزیونی دیده و از هنر فیلمسازی خود لذت ببرید.

 

 
دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 10:43 :: نويسنده : نادیا
 
 
 

تصویری داشتم

خیال کردم که در ساحل دریا با خدا قدم می زنم

در آسمان تصویری از زندگی خود دیدم

همه جا دو رد پا بود

یکی از آن من ، دیگری جای پای خدا بود

به روی شن ها نگاه کردم

وقتی در آخرین تصویر زندگیم

دیدم گاهی فقط یک رد پا می بینم

دریافتم که اینها در سخت ترین موقع زندگیم بود

از خدا پرسیدم :

خدایا فرمودی : اگر به تو ایمان آوردم

هرگز تنهایم نخواهی گذاشت

چرا در سخت ترین موقع زندگیم ردپایی از تو نمیبینم

فرمود : فرزند عزیزم

چرا در آن اوقات رهایم کردی ؟

تو را دوست دارم

و هرگز تنهایت نگذاشتم و نخواهم گذاشت

اگر در سخت ترین اوقات فقط  یک ردپا می بینی

آن ردپای من است که تو را به دوش کشیده ام

تو را دوست دارم ای خداااااااااااااا

 
دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 10:42 :: نويسنده : نادیا

 

سجاده ام را به سمت قبله نیـــــــاز می گشایم...

 

تا ذره ذره وجودم را به معراج نگاهتـــــ‌ ، پرواز دهم...

 

می ایستم به قامت دربرابرت تاعظمتتــــ  راسپاس گویم

 

به رکوع می روم تا بزرگـــی ات را به یاد بیاورم

 

و به سجده می افتم تا بر بندگی ام مهـــــر عشـق بزنم…

 

 چه آرامــش پایان ناپذیری در نگاه توستـــــــــــ

 

 چه لحظه های مهــرافروزی در ذکر یاد تــــــــ…

 

 پروردگارا! دستان دعایم را       

 

 به عرش الهیتـــــــ  برسان ،

 

دلم را به حلاوت دوستیت

 

و چشمان باران زده ام رابه دیدارتــــــــ

 

                                           نورانـی گـردان 




 

 
شنبه 19 دی 1394برچسب:, :: 23:12 :: نويسنده : نادیا
 
شنبه 19 دی 1394برچسب:, :: 23:9 :: نويسنده : نادیا

 

دانستنی

*اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

*کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

*قلب میگو در سر آن واقع است.

*گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

*دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

*سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

*آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

*تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

*عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

*تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

*موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

*مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند

 
چهار شنبه 9 دی 1394برچسب:, :: 21:21 :: نويسنده : نادیا

دوستان عزیز اگر می خواهید با انواع بافت اشنا شوید به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 8 دی 1394برچسب:, :: 18:21 :: نويسنده : نادیا

 

تزیین خانه با بطری ، تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

تزیین خانه با بطری ، تزیین خانه با وسایل دور ریختنی ، دکوراسیون داخلی

 

 

 

تزیین خانه با لوازمی همچون بطری های شیشه ای بی مصرف را در این بخش از دنیای مد نمناک ببینید و لوسترهایی زیبا و گلدان هایی شیک برای تزیین خانه خود بسازید.



ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 29 آذر 1394برچسب:, :: 18:1 :: نويسنده : نادیا

 

 

لیاژ آمالگام مورد استفاده در دندان پزشکی، مخلوط قلع، جیوه و نقره است. در ابتدا این ماده نرم و قابل انعطاف است اما بعد از پر کردن دندان به تدریج سفت می شود.

ین آلیاژ خواص ضد خوردگی شیمیایی دارد و در برابر حملات مواد اسیدی تولید شده توسط باکتری ها در دهان مقاوم است.

ساخت ترکیبات گوناگون از فلزات برای کاربردهای مختلف 

 

سانای خوب الکتریسیته است و به دلیل این که سبک است، در اتصال با مس (که رسانای عالی الکتریسیته است، در خطوط نیرو از آن استفاده می شود. ب

رای استحکام کابل ها می توان از هسته فولادی هم استفاده کرد.ساخت ترکیبات گوناگون از فلزات برای کاربردهای مختلف

 تهیه:مریم

 

 

 

 

 
 
شنبه 28 آذر 1394برچسب:, :: 8:33 :: نويسنده : نادیا
دزد باورها 

گویند روزی دزدی در راهی بسته ای یافت که در آن چیز گرانبهایی بود و دعایی نیز پیوست آن بود. آن شخص بسته را به صاحبش بازگرداند.

او را گفتند : چرا این همه مال را از دست دادی؟

گفت: صاحب مال عقیده داشت که این دعا، مال او را حفظ می کند و من دزد مال او هستم، نه دزد دین! اگر آن را پس نمی دادم و عقیده صاحب آن مال خللی می یافت، آن وقت من، دزد باورهای او نیز بودم و این کار دور از انصاف است.

تهیه:سارا

 

 

 
شنبه 28 آذر 1394برچسب:, :: 8:25 :: نويسنده : نادیا

 اگه می خواین با انواع فلزات اشنا بشین به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

تهیه:سارا



ادامه مطلب ...
 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد